Klient, który chce dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet, powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Może to być dokonane listownie, mailowo czy w inny sposób, jaki proponuje dany sklep. Zazwyczaj jednak na stronie sklepu internetowego można znaleźć formularz odstąpienia od umowy. Klient ma prawo zwrócić towar bez podania przyczyny. Należy jednak pamiętać, że towar nie może być używany w sposób wykraczający poza zwykłe obejrzenie czy sprawdzenie danego towaru.
Sprzedawca natomiast ma 14 dni na zwrot pieniędzy konsumentowi od momentu otrzymania towaru. Powinien on również zwrócić koszty za dostawę, należy jednak wspomnieć, iż sprzedający nie musi zwracać tych samych kosztów za przesyłkę na jaką zdecydował się konsument - może on oddać pieniądze równe kwocie za najtańszy dostępny sposób dostawy. Klient otrzymuje pieniądze w takiej samej formie, w jakiej dokonano płatności. Koszt wysyłki ponosi co do zasady klient, jednak sprzedawca może go wziąć na siebie.